Rada Mieszkańców domu studenckiego to jeden z organów Samorządu Studenckiego. Organ ten jest wybierany na 2 letnią kadencje i w jego skład wchodzi trzech studentów zamieszkujących w danym akademiku.
Poniżej znajdziesz Prawa Rad Mieszkańców oraz kontakt do Rady Mieszkańców swojego akademika.
Prawa Rady Mieszkańców wynikające z Regulaminu mieszkańca domu studenckiego Politechniki Wrocławskiej oraz Zasad zamieszkiwania w domach studenckich Politechniki Wrocławskiej:
- Jeżeli mieszkaniec nie przyjmuje ustaleń kierownika domu studenckiego w zakresie odliczenia od kaucji, ustalenia wartości szkód dokonuje komisja w składzie: kierownik domu studenckiego oraz przedstawiciel studentów delegowany przez Radę Mieszkańców. Komisja sporządza protokół na piśmie
- Wartość szkody zgodnie z wyceną oraz sposób jej naprawienia określa kierownik domu studenckiego, po zasięgnięciu opinii Rady Mieszkańców.
- Ustalenie stopnia odpowiedzialności poszczególnych mieszkańców za szkody wyrządzone w mieniu domu studenckiego dokonuje kierownik domu studenckiego po zapoznaniu się z opinią Rady Mieszkańców.
- W uzasadnionych przypadkach kierownik domu studenckiego w obecności przedstawiciela Rady Mieszkańców lub innego mieszkańca domu studenckiego, a w razie niemożności – innego pracownika Działu Domów Studenckich, ma prawo dokonania kontroli w pokoju (module) pod nieobecność mieszkańców. O fakcie tym winien niezwłocznie powiadomić zainteresowanych.
- Zgodę na zorganizowanie imprezy o charakterze prywatnym tylko dla mieszkańców domu studenckiego, w godzinach ciszy nocnej daje kierownik domu studenckiego w porozumieniu z Radą Mieszkańców.
- Kierownicy domów studenckich w porozumieniu z Radą Mieszkańców przekazują do Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów oraz Działu Domów Studenckich do 31 maja wykaz osób, które nie powinny kontynuować zamieszkania w domu studenckim ze względu na niewłaściwe.
- Zasady rezerwacji na nadchodzący rok akademicki ustala kierownik domu studenckiego w porozumieniu z Radą Mieszkańców w terminie do dnia 15 czerwca i przekazuje do wiadomości Dyrektorowi Działu Domów Studenckich, Kierownikowi Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów oraz Dyrektorowi Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego.
- Wykwaterowania, o którym mowa w ust. 3 dokonuje komisja powołana przez kierownika domu studenckiego. W skład komisji, poza kierownikiem domu studenckiego jako przewodniczącym, wchodzi przedstawiciel rady mieszkańców domu studenckiego, a w razie braku takiego przedstawiciela – inny pracownik Działu Domów Studenckich.